UWV : Naar werk

Naar werk

‘Naar werk’ is een re-integratietraject voor mensen met een ZW-uitkering of AG-uitkering van UWV. Bij het traject vallen alle re-integratieactiviteiten die nodig zijn om iemand feitelijk te plaatsen bij een werkgever en vervolgens aan het werk te houden.

Wanneer een klant klaar is om de arbeidsmarkt weer te betreden, maar ondersteuning nodig heeft bij het vinden van werk, kan UWV een ‘Naar werk’ traject inzetten.

Onze coaches activeren en stimuleren uw klant bij hun zoektocht naar een nieuwe baan. Daarnaast brengen zij het zoekprofiel actief onder de aandacht bij diverse werkgevers.

Doel van dit traject is om klanten duurzaam uit te laten stromen naar werk!

Wij werken voor

Een greep uit onze opdrachtgevers die we geholpen hebben met het uitstromen naar werk van hun klanten.

Gemeente Almelo
Gemeente Oosterhout

Werkwijze

Tijdens onze ‘Naar werk’ trajecten doorlopen we verschillende stappen. Om het traject succesvol te laten verlopen, gaan wij als volgt te werk:

1

Intakegesprek

We starten bij ieder traject met een uitgebreid intakegesprek. Hierbij inventariseren wij de kwaliteiten, vaardigheden en mogelijkheden van de klant. Vervolgens stellen we samen met de klant een re-integratieplan op. Hierin staan de activiteiten beschreven die de kans op het vinden van werk vergroten. Na goedkeuring door het UWV start het traject.

2

Vervolgtraject

BeauAvis verricht onder meer de volgende activiteiten:

  • Het curriculum vitae, eventuele beperkingen en de zoekrichting van de klant worden besproken. Het bemiddelingsprofiel wordt in relatie gebracht met de huidige arbeidsmogelijkheden.
  • Iedere klant krijgt toegang tot een online jobhunting programma, via een vacature zoeksysteem krijgt de klant dagelijks vacatures updates.
  • Het zoekprofiel wordt actief onder de aandacht bij diverse werkgevers. We maken hierbij gebruik van ons landelijk netwerk.
  • Tevens maken wij werkgevers attent op de mogelijkheid van een werkervaringsplaats of proefplaatsing, zodat klanten ervaring op kunnen doen op de arbeidsmarkt.
  • Tussentijds wordt de opdrachtgever procesmatig op de hoogte gehouden van de stand van zaken. De gesprekken kunnen plaatsvinden bij de klant thuis of op één van onze spreekuurlocaties dicht bij de klant in de buurt.

    3

    Aan de slag!

    Een nieuw begin is altijd spannend. Wanneer er een passende match is gemaakt tussen de klant en een werkgever leveren wij nazorg om de duurzaamheid te borgen. Daarom houden wij in de eerste periode na plaatsing nog contact met de klant en de nieuwe werkgever. Eventuele knelpunten worden besproken en opgelost om de plaatsing te borgen en terugval te voorkomen.

    Brenda

    Duur traject

    Een ‘Naar werk’ traject is altijd maatwerk. Hierdoor zijn de doorlooptijden ook per klant verschillend. De maximale duur van een traject is 9 maanden.

    Resultaten

    • Tijdens het traject sturen wij aan op een proactieve houding tijdens het solliciteren;
    • De horizon van de klant wordt verbreed door hem te attenderen op alternatieve beroepen of vacatures, nét buiten zijn comfort zone;
    • Wij behalen succes door klanten duurzaam uit te laten stromen naar werk.

    Wij staan in de startblokken om uw klant aan het werk te helpen!

    Laat ons u terugbellen.

    • Mochten wij u niet op het telefoonnummer kunnen bereiken, dan sturen wij u een mail.
    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.